Hlavně prodat. Den, kdy mě Fantom zklamal

7. dubna 2016 v 9:21 | Pandora |  Muzikál
Nikdy jsem nečekala, že v souvislosti s Fantomem Opery budu muset napsat hate článek. Bohužel k tomu došlo - a mrzí mě, ale ne zcela překvapuje, že se bude týkat české produkce.

K představení jako takovému žádné výraznější výhrady rozhodně nemám - viz náš předchozí článek. Naopak, před týdnem jsme zcela spontánně ulovily lístky na skvělá místa a v sobotu nás v roli našeho milovaného Fantoma svým charismatem opět dostal námi neméně milovaný Marian Vojtko. Představení jsem si užila ještě víc než minule.

Chtěl-li si někdo letos na jaře chtěli koupit vstupenky, dost možná se ale vyděsil. Na oficiálním webu českého Fantoma Opery a na oficiální facebookové stránce se již koncem prosince 2015 objevila následující informace:




Snad každý včetně nás to nejprve pochopil tak, že "posledních 50 představení" opravdu znamená "posledních 50 představení". Tečka. Končí u nás Fantom? To nedává smysl, představení jsou vyprodaná, muzikál si vede skvěle. Že by získal Janeček licenci jen na 2 roky? I to zní divně.

Samozřejmě se nabízelo uklidňující vysvětlení, že se jedná o reklamní tah a myslí se tím posledních 50 představení před létem (předprodej byl do června). To k Fantomovi ale nesedí, namítaly jsme. K něčemu takovému by se nesnížili. Jeden z nejslavnějších a nejúspěšnějších muzikálů všech dob nemá snad ani v České republice zapotřebí používat laciné reklamní triky hodné teleshoppingu. Nebo snad má?

Nebyly jsme jediné, kdo měl dotazy. Na ty převážně nikdo nereagoval. Internetové zdroje také mlčely. Fanouškům muzikálu zbývalo jen doufat, že uloví vstupenky, a čekat, co bude dál.






Když už nějaký pokus o komunikaci ze strany správce stránky proběhl, šlo o odpověď, která podle stupně čtenářovy podezíravosti mohla být buď vyhýbavá, nebo jasně potvrzující to, že muzikál končí. Dotazy, jestli končí, každopádně nikdo ani náznakem nevyvrátil.



Nedávno, 25. března, jsme vyfotily billboard, v jehož levém horním rohu se na červeném pozadí vyjímá nápis "posledních 50 představení". To vypadá ještě oficiálněji.


Ještě ten den jsme ale zjistily, že na webu pod starý nápis s posledními 50 představeními (dodávám, že někdo došel k názoru, že čím víc vykřičníků, tím víc Adidas) nenápadně přibyla informace, že si nicméně můžete zakoupit vstupenky až do prosince.


Není nutné dodávat, že na adresu pana Janečka a všech, kteří tuto taktiku schválili do té míry, že se dostala až na billboardy (to už není jedna věta na internetu, ale jistá investice, což něco značí), jsme použily několik ne zrovna hezkých slov.

Jsem zastáncem dodržování jisté úrovně a profesionality veřejné prezentace a komunikace. Fantoma Opery považuji v podstatě za značku na úrovni, která si musí dávat záležet na způsobu, jakým se prezentuje. PR české verze zde bohužel selhalo a ohrozilo dobrou pověst muzikálu. Zavádějící informace, které lze vysvětlit různými způsoby, a veřejná ignorace opodstatnělých dotazů zákazníků jsou rozhodně něčím, čemu by se odpovědné osoby měly vyhnout.

Závěr? Navzdory tomuto zklamání jsme na pražského Fantoma Opery nezanevřely a naše sobotní návštěva rozhodně nebyla poslední. To ale jen díky obsazení, výpravě a dalším lidem, kteří se na představení podíleli. Těm, kteří se snažili manipulovat zákazníky, diváky a fanoušky způsobem víc než hraničícím s klamavou reklamou, vzkazuji, že takhle ne.




 

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama